تامین مسكن مددجویان راهی برای توانمندسازی آنان است
نوشته شده توسط : devojke

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'حسین بدخشان' روز سه شنبه در پنجمین همایش تجلیل از خیرین استان گیلان در رشت افزود: پیشگیری از معلولیت های اجتماعی و جسمی ماموریت اصلی بهزیستی و توانمند سازی قشرهای زیر پوشش نیز در جایگاه بعدی وظایف بهزیستی قرار دارد.

وی با بیان این كه بهزیستی با برنامه ریزی در بخش تامین مسكن قشرهای زیر پوشش با هدف توانمندسازی آنان تلاش می كند، اظهار كرد: با توجه به این كه 40 درصد هزینه های خانواده در بخش مسكن است بنابراین تامین مسكن مددجویان فاقد مسكن در توانمندسازی آنان نقش مهمی دارد.

قائم مقام رییس سازمان بهزیستی كشور در امور فرهنگی و مشاركتهای مردمی ادامه داد: اگر مشكل مسكن مددجویان مرتفع شود بخش عمده ای از مشكلات این قشر برطرف خواهد شد.

وی یادآور شد: بر اساس برآورد سال 89 سازمان بهزیستی كشور، آمار خانواده های فاقد مسكن زیر پوشش بهزیستی 200 هزار خانوار اعلام شده است.

وی با بیان این كه در طول چهار سال بایستی مجموع نیازهای مسكن این خانواده ها به صفر برسد ادامه داد: در سال اول برای ساخت مسكن 60 هزار خانواده، سال دوم و سوم نیز هر كدام 70 هزار خانوار برنامه ریزی شده است.

وی به ساخت واحدهای مسكونی وزارت مسكن و شهرسازی در قالب مسكن مهر اشاره و یادآور شد: در مسكن مهر 20 میلیون تومان تسهیلات با بهره بسیار پایین در نظر گرفته شده و شخص نیز بایستی آورده ای داشته باشد.

بدخشان، با قدردانی از اعمال خداپسندانه خیرین تصریح كرد: خیرین با دستان توانمند خود نقش مهمی در تامین مسكن و سهیم شدن در پرداخت بخش آورده مددجویان دارند.

وی با تقدیر از برگزاركنندگان پنجمین همایش خیرین استان گیلان با محوریت 'حسین استقامت' افزود: عمل خیرین ماندگار و یاد و خاطره آن ها همیشه در ذهن ها باقی خواهد ماند.

پنجمین همایش تجلیل از خیرین استان گیلان با محوریت 'حسین استقامت' اهداكننده زمین آسایشگاه معلولان و سالمندان گیلان در رشت، روز سه شنبه از سوی بهزیستی در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیاء این شهر برگزار شد.

در این همایش یك روزه آیت الله 'زین العابدین قربانی' نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه شهر رشت، معاون استاندار، مسوولان بهزیستی، خانواده حسین استقامت و جمعی از خیرین حضور داشتند.

در پایان این همایش 32 نفر از خیرین بهزیستی گیلان تجلیل شدند. ك/2.

7286/ 603/506





:: برچسب‌ها: عشق ,
:: بازدید از این مطلب : 250
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : سه شنبه 25 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: